Trötter

Idag ville jag INTE gå upp, men så tänkte jag (vem ska jobba inatt och får lägga sig på em?) JO JAG! så på med kläderna och ut med hunden, vipps så blev jag pigg ;-) Linn och jag ska in och lämna blod idag för enligt sms från Blodcentralen är det dags igen, tänk att det redan har gått 4 månader sedan sist och vart tog augusti vägen, jag har totalt missat den :..( Jag måste handla idag inför grillningen på lördag också så köttet hinner gosa till sig i marinaden #nomnom och vinet som Ida vill ha Black Tower Rose som är så gott till allt, Björn skulle köpa en annan gotte påse men "killgott i" ??! undrar vad påsen kommer att innehålla....... HUM! Medans jag skriver tittar jag ut på trädet där fåglarna har fått sitt goda, det är (om dom sitter still) så jag kan räkna men ca20 fåglar som slåss och äter, det är rogivande att titta på dom små liven, mindre roligt när Prinsen kommer in med dom i munnen :-( dumma katt!!!!! Hur tänker du när du ser att ditt barn gråter och du gör ingenting för att trösta? Njuter du av att se ditt barn vara ledsen? Vad säger det då om dej som människa? Utöva makt någon annanstans än på barnen som ingenting gjort! Som förälder är det NATURLIGT att trösta och värna om dom små så dom får en trygghet i livet, även djuren har den instingten, men du, hur tänkte du? Jag kan inte förstå hur du som förälder inte tar ditt barn i famnen och går ner så han får ge oss en kram, kärlek en tröst i det tröstlösa. Barn kommer ihåg kramar och kärlek och dom som älskar, som vuxen kommer hatet mot dom som ingenting gav! Tänk på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0