S1 L3 L4 och L5

Fick jag reda på att dom diskarna är inte riktigt som dom borde, L3-4 har antytt och diskarna L4-S1 måttligt reduserad vattenhalt ???????? OK

I nivå L3-4 finns en central diskprotrusion som lätt imprimerar durasäcken, men inte påverkar några nervrötter.

I nivå L4-5 finns en anulusrift och en bred central diskprotrusion, som imprimerar durasäcken och något försnävar de laterade recesserna, vilket möjligen kan påverka L5 rötterna.

Nivå L5-S1 finns en liten anulusrift och en mindre central diskprotusion som tangerar durasäcken utan tecken på nervpåverkan.

Ingen spinal stenros. Ryggmärg UA ...... Alltid nått.

-Diskprotrusioner L3-S1 med möjlig L5-påverkan.


Säger kanske inte er så mycker men jag förstår äntligen vadför mina ben ger vika (ibland) och mina "kramper" i benen kommer, jag triggarigång problemet när jag sitter för länge tex. när jag sitter i ett flygplan !!!!! eller åker bil längre en en timme ...... ja ni förstår, men det finns hjälp och det kan läka ut.

Idag hos sjukgynmasten fick jag ligga uppochner och hänga ut ryggen och gå på löpbandet efteråt i 10 min, detta ska jag göra varje morgon denna vecka. Jag ska träna men inte lyfta, jag får inte stå böjd över någon/något för det gör skadan värre, lag ska ta ut mina steg och inte gå korta snabba.



Jag har som bilden i mitten.

S-1 är vid sacrum upp till L3, men även om jag har fått redapå så mycket på engång så känns det helt underbart att pusselbitarna äntligen börjar falla på platts. Jag är inte lat, trött eller bara gnällig det finns bevis på vad feler är och det går att åtgärda ;-D)) Jippi !!!!!!

Kram på er alles!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0